SAM SIĘ PROSIŁ
Nocna wizyta na komendzie miała dla 36-latka niespodziewany finał. Grożą mu...2024-03-25
2024-03-24
CENNE ZWYCIĘSTWO»2024-03-18
TURNIEJ JUDO»2024-03-18
MEDALE FULL CONTACT»2024-03-17
PORAŻKA W SŁUPSKU»BANKI ZWRACAJĄ OPŁATY
2018-07-24 11:04:26
Należą ci się pieniądze od banku, a nawet tego nie wiesz. Sprawa dotyczy kart płatniczych, które w teorii miały być bezpłatne, a banki opłaty jednak pobierały. Sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który wymusił na bakach zmianę podejścia do klientów, a w ramach reklamacji każdy użytkownik karty może domagać się zwrotu niesłusznie pobranych opłat.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływały skargi na to, że banki pobierają opłaty za kartę debetową, mimo że konsument dokonał w danym okresie rozliczeniowym płatności kartą w wymaganej ilości lub wartości transakcji. W rzeczywistości brak opłat zależał od zaksięgowania danego zakupu przez bank, a nie od faktu dokonania płatności w sklepie.
Zaksięgowanie transakcji to nie to samo co jej wykonanie. Klient banku nie ma żadnego wpływu na termin, w jakim operacja zostanie zaksięgowana. W efekcie, gdy płaciliśmy za zakupy kartą pod koniec miesiąca, transakcja była rozliczna z początkiem kolejnego, a przez to pobierano od nas prowizje za obsługę karty płatniczej.
Brak opłat za wydanie i użytkowanie karty płatniczej często był podkreślany w reklamach, jako atut i korzyść dla klienta. UOKiK zakwestionował te wszystkie reklamy, które informowały o tym, że debetowe karty płatnicze były darmowe, jeżeli konsument wykonał w danym okresie rozliczeniowym transakcje w określonej ilości lub wartości transakcji. Zwrócił także wagę na nieczytelne informacje na stronach internetowych i zakwestionował model naliczania opłat za debetowe karty płatnicze. Zastrzeżenia wzbudziło postępowanie aż 13 banków. Być może wśród nich jest także twój bank – możesz sprawdzić to TUTAJ.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał bankom zmianę tych praktyk oraz zwrot pieniędzy pobranych od klientów. Te informują swoich klientów listownie lub w formie komunikatów w bankowości internetowej o możliwości otrzymania zwrotu niesłusznie pobranych opłat w trybie postępowania reklamacyjnego. Trzeba uważnie przejrzeć korespondencje otrzymywaną z banku, aby nie przeoczyć informacji w jaki sposób można odzyskać pieniądze. Jeśli tę informację przegapimy i w terminie nie złożymy stosownego wniosku lub spóźnimy się, zwrot opłaty przejdzie nam koło nosa.
Tomasz Magulski
tomasz.magulski@tubawejherowa.pl
-
2024-03-27
-
2024-03-21
-
2024-03-05
2024-03-27 08:28:57
NAJNOWSZE OKAZJE
NAJNOWSZE TUBONY
NAJNOWSZE GAZETKI
swoich znajomych!
z innymi!