SAM SIĘ PROSIŁ

SAM SIĘ PROSIŁ

Nocna wizyta na komendzie miała dla 36-latka niespodziewany finał. Grożą mu...
GŁOSUJ NA "WODNE OGRODY"

GŁOSUJ NA "WODNE OGRODY"

Centrum Integracji Społecznej Wodne Ogrody w Wejherowie powalczy o laur w...
ŚWIĄTECZNE ZMIANY

ŚWIĄTECZNE ZMIANY

Zbliżające się Święta wielkanocne wymuszą zmiany w organizacji komunikacji...
ZAMKNIĘTE STAROSTWO

ZAMKNIĘTE STAROSTWO

Jeśli planujesz w Wielki Piątek załatwić jakieś sprawy w Starostwie...
WSPARCIE DLA BIZNESU

WSPARCIE DLA BIZNESU

O partnerstwie w rozwoju biznesu oraz o pozyskiwaniu pieniędzy na...
29
Piątek
Marzec 2024
Loading...
Poprzedni Marzec Następny
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
26272829
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
imieniny:
Marka, Wiktoryny, Zenona
Zgłoś wydarzenie Pokaż kalendarz

BANKI ZWRACAJĄ OPŁATY

2018-07-24 11:04:26

Należą ci się pieniądze od banku, a nawet tego nie wiesz. Sprawa dotyczy kart płatniczych, które w teorii miały być bezpłatne, a banki opłaty jednak pobierały. Sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który wymusił na bakach zmianę podejścia do klientów, a w ramach reklamacji każdy użytkownik karty może domagać się zwrotu niesłusznie pobranych opłat.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływały skargi na to, że banki pobierają opłaty za kartę debetową, mimo że konsument dokonał w danym okresie rozliczeniowym płatności kartą w wymaganej ilości lub wartości transakcji. W rzeczywistości brak opłat zależał od zaksięgowania danego zakupu przez bank, a nie od faktu dokonania płatności w sklepie.

Zaksięgowanie transakcji to nie to samo co jej wykonanie. Klient banku nie ma żadnego wpływu na termin, w jakim operacja zostanie zaksięgowana. W efekcie, gdy płaciliśmy za zakupy kartą pod koniec miesiąca, transakcja była rozliczna z początkiem kolejnego, a przez to pobierano od nas prowizje za obsługę karty płatniczej.

Brak opłat za wydanie i użytkowanie karty płatniczej często był podkreślany w reklamach, jako atut i korzyść dla klienta. UOKiK zakwestionował te wszystkie reklamy, które informowały o tym, że debetowe karty płatnicze były darmowe, jeżeli konsument wykonał w danym okresie rozliczeniowym transakcje w określonej ilości lub wartości transakcji. Zwrócił także wagę na nieczytelne informacje na stronach internetowych i zakwestionował model naliczania opłat za debetowe karty płatnicze. Zastrzeżenia wzbudziło postępowanie aż 13 banków. Być może wśród nich jest także twój bank – możesz sprawdzić to TUTAJ.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał bankom zmianę tych praktyk oraz zwrot pieniędzy pobranych od klientów. Te informują swoich klientów listownie lub w formie komunikatów w bankowości internetowej o możliwości otrzymania zwrotu niesłusznie pobranych opłat w trybie postępowania reklamacyjnego. Trzeba uważnie przejrzeć korespondencje otrzymywaną z banku, aby nie przeoczyć informacji w jaki sposób można odzyskać pieniądze. Jeśli tę informację przegapimy i w terminie nie złożymy stosownego wniosku lub spóźnimy się, zwrot opłaty przejdzie nam koło nosa.

Tomasz Magulski

tomasz.magulski@tubawejherowa.pl



Przeczytaj również
Jeśli planujesz w Wielki Piątek załatwić jakieś sprawy w Starostwie Powiatowym, to w tym roku to się nie uda. W tym dniu urząd będzie nieczynny.

2024-03-27 08:28:57

Urząd Marszałkowski – organizator lokalnych przewozów kolejowych na Pomorzu, zdecydował o wprowadzeniu nowego rodzaju biletu okresowego dla seniorów. W Taryfie Pomorskiej, która ustala ceny...

2024-03-21 08:54:22

Nowy rozkład jazdy pociągów SKM. Od najbliższej niedzieli obowiązywać będą zmiany o których informuje PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o.

2024-03-05 09:27:32

NAJNOWSZE OKAZJE

NAJNOWSZE TUBONY

NAJNOWSZE GAZETKI

Dołącz do
swoich znajomych!