WSTRZYMANIE DOSTAW WODY

WSTRZYMANIE DOSTAW WODY

Ważna wiadomość dla mieszkańców osiedla Przemysłowa w Wejherowie. Jak...
ŁOPATY W RUCH

ŁOPATY W RUCH

Spadł śnieg, a wraz z nim właścicielom posesji przybyło obowiązków. Trzeba...
BĘDZIE MROŹNO

BĘDZIE MROŹNO

Będzie padał śnieg, powieje silny wiatr i spadnie temperatura. Wzrasta...
PRACOWNICY SZPITALA ODZNACZENI

PRACOWNICY SZPITALA ODZNACZENI

Pracownicy Szpitala Specjalistycznego w Wejherowie wyróżnieni Odznakami za...
MZK INFORMUJE

MZK INFORMUJE

W związku z powrotem dzieci klas I – III szkół podstawowych do nauczania...
18
Poniedziałek
Styczeń 2021
Loading...
Poprzedni Styczeń Następny
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
28293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
imieniny:
Beatrycze, Małgorzaty, Piotra
Zgłoś wydarzenie Pokaż kalendarz
Strona główna » Policja

NOWY RODZAJ OSZUSTWA

2020-11-21 15:47:33

Do znanych sposobów oszukiwania "na wnuczka", czy "na policjanta" doszedł nowy sposób - "na pracownika banku". Sposób jest stosunkowo prosty ale nadzwyczaj niebezpieczny. Potencjalne ofiary mogą stracić wszystkie swoje pieniądze jakie trzymają na kontach bankowych.

Przekonała się o tym pewna mieszkanka powiat u wejherowskiego, która dopiero gdy zorientowała się w poniesionych stratach, skontaktowała się z Komendą Powiatową Policji w Wejherowie.

Oszust zadzwonił do poszkodowanej i podał się za pracownika bankowego call center. Poinformował o rzekomych podejrzanych transferach pieniężnych na koncie kobiety. Zasugerował jej, że do jej kont mógł uzyskać dostęp jakiś hacker i grozi jej niebezpieczeństwo utraty wszystkich pieniędzy. Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy, „konsultant” polecił pokrzywdzonej zainstalowanie specjalnej aplikacji, która umożliwi mu zdalne wykonywanie działań na kontach klientki poprzez jej smartfon - w celu zabezpieczenia pieniędzy przed niepowołanym dostępem. W ten sposób oszust uzyskał pełny dostęp do telefonu i tym samym kont bankowych klientki, co pozwoliło mu wytransferować wszystko posiadane przez nią środki. Na koniec rozmowy oszust polecił kobiecie odinstalowanie wskazanej przez niego uprzednio aplikacji.

W ten sposób klientka stracił wszystkie oszczędności - prawie 10 tys. zł. Co więcej, przestępca wszedł w posiadanie jej danych osobowych, łącznie z danymi z dowodu osobistego, co może narazić kobietę na dalsze kłopoty. Przestępca może użyć jej tożsamości do próby uzyskania pożyczek gotówkowych w internetowych firmach pożyczkowych.

Przypominamy, pracownicy bankowi i konsultanci call center nigdy nie żądają od klientów podania loginów i haseł do kont bankowych. Nie proszą o kody autoryzacyjne i nie polecają instalacji żadnych aplikacji które pozwalałyby na dokonywanie jakichkolwiek zdalnych czynności na rachunkach klientów. Słysząc tego typu prośby możemy być pewni, że mamy do czynienia z próbą oszustwa. O wszelkich tego typu próbach należy jak najszybciej poinformować Policję.

opr. qrator



Przeczytaj również
Przekroczył prędkość, uciekał i nie zatrzymał się do kontroli drogowej. Okazało się, że kierował pojazdem w stanie nietrzeźwości. Kierowcy grozi teraz kara pozbawienia wolności do lat 5.

2021-01-11 13:16:25

Zgubił go brak maseczki w przestrzeni publicznej i strach przed widokiem mundurowych Uciekający przed policjantami mężczyzna został zatrzymany i wtedy okazało się, czego tak się przestraszył....

2021-01-05 21:04:31

Za kradzież paliwa może pójść do więzienia. Policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie zatrzymali mężczyznę odpowiedzialnego za kradzieże jakich dokonał na dwóch stacjach paliw na...

2020-12-30 10:24:55

NAJNOWSZE OKAZJE

NAJNOWSZE TUBONY

NAJNOWSZE GAZETKI

Dołącz do
swoich znajomych!