OTWARCIE O DEPRESJI

OTWARCIE O DEPRESJI

W ramach II Lęborskich Dni Walki z Depresją, w Starostwie Powiatowym w...
TYTANI BIZNESU

TYTANI BIZNESU

Poznaliśmy laureatów II edycji powiatowego konkursu Tytani...
ZMIANY KOMUNIKACYJNE

ZMIANY KOMUNIKACYJNE

Miejski Zakład Komunikacji Wejherowo informuje mieszkańców o zmianach w...
NIETRZEŹWY AWANTURNIK

NIETRZEŹWY AWANTURNIK

Pijany mężczyzna awanturował się w Ośrodku Profilaktyki i Rozwiązywania...
ŚWIĘTO RZEMIEŚLNIKÓW

ŚWIĘTO RZEMIEŚLNIKÓW

We środę, 19 marca Powiatowy Cech Rzemiosł Małych i Średnich...
23
Niedziela
Marzec 2025
Loading...
Poprzedni Marzec Następny
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
2425262728
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
123456
imieniny:
Feliksa, Konrada, Zbysławy
Zgłoś wydarzenie Pokaż kalendarz
Strona główna » Policja

NOWY RODZAJ OSZUSTWA

2020-11-21 15:47:33

Do znanych sposobów oszukiwania "na wnuczka", czy "na policjanta" doszedł nowy sposób - "na pracownika banku". Sposób jest stosunkowo prosty ale nadzwyczaj niebezpieczny. Potencjalne ofiary mogą stracić wszystkie swoje pieniądze jakie trzymają na kontach bankowych.

Przekonała się o tym pewna mieszkanka powiat u wejherowskiego, która dopiero gdy zorientowała się w poniesionych stratach, skontaktowała się z Komendą Powiatową Policji w Wejherowie.

Oszust zadzwonił do poszkodowanej i podał się za pracownika bankowego call center. Poinformował o rzekomych podejrzanych transferach pieniężnych na koncie kobiety. Zasugerował jej, że do jej kont mógł uzyskać dostęp jakiś hacker i grozi jej niebezpieczeństwo utraty wszystkich pieniędzy. Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy, „konsultant” polecił pokrzywdzonej zainstalowanie specjalnej aplikacji, która umożliwi mu zdalne wykonywanie działań na kontach klientki poprzez jej smartfon - w celu zabezpieczenia pieniędzy przed niepowołanym dostępem. W ten sposób oszust uzyskał pełny dostęp do telefonu i tym samym kont bankowych klientki, co pozwoliło mu wytransferować wszystko posiadane przez nią środki. Na koniec rozmowy oszust polecił kobiecie odinstalowanie wskazanej przez niego uprzednio aplikacji.

W ten sposób klientka stracił wszystkie oszczędności - prawie 10 tys. zł. Co więcej, przestępca wszedł w posiadanie jej danych osobowych, łącznie z danymi z dowodu osobistego, co może narazić kobietę na dalsze kłopoty. Przestępca może użyć jej tożsamości do próby uzyskania pożyczek gotówkowych w internetowych firmach pożyczkowych.

Przypominamy, pracownicy bankowi i konsultanci call center nigdy nie żądają od klientów podania loginów i haseł do kont bankowych. Nie proszą o kody autoryzacyjne i nie polecają instalacji żadnych aplikacji które pozwalałyby na dokonywanie jakichkolwiek zdalnych czynności na rachunkach klientów. Słysząc tego typu prośby możemy być pewni, że mamy do czynienia z próbą oszustwa. O wszelkich tego typu próbach należy jak najszybciej poinformować Policję.

opr. qrator



Przeczytaj również
Funkcjonariusze pionu kryminalnego Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie zatrzymali 42-latka, który posiadał oraz wprowadzał do obrotu znaczne ilości narkotyków. Mężczyzna został tymczasowo...

2025-03-18 09:14:46

Zatrzymanie pojazdu do kontroli drogowej zakończyło się tymczasowym aresztowaniem. Kierujący pojazdem 27-latek miał przy sobie prawie 6 kg marihuany, a przeszukanie jego miejsca zamieszkania...

2025-03-10 15:01:04

Tragiczne zdarzenie na trasie między Wejherowem a Gowinem. Z nieustalonych na razie przyczyn, kierujący samochodem dostawczym mężczyzna zjechał z drogi i uderzył w przydrożne drzewo.

2025-02-28 15:29:51

NAJNOWSZE OKAZJE

NAJNOWSZE TUBONY

NAJNOWSZE GAZETKI

Dołącz do
swoich znajomych!