NOWY GASTROSKOP

NOWY GASTROSKOP

Radni powiatowi wsparli wejherowski szpital. Podczas ostatniej sesji Rady...
STARTUJE RUNDA FINAŁOWA

STARTUJE RUNDA FINAŁOWA

Już jutro Gryf Wejherowo rozpocznie bój o utrzymanie się w III lidze. Rusza...
NAGRODY ZA PALMY

NAGRODY ZA PALMY

Konkurs na najpiękniejszą palmę wielkanocną zakończony. Wejherowskie...
ŚMIERTELNY WYPADEK

ŚMIERTELNY WYPADEK

We środę po południu doszło w Gowinie do tragicznego w skutkach...
GŁOSUJEMY

GŁOSUJEMY

Aż trzy inwestycje z terenu powiatu wejherowskiego zostały zgłoszone do...
11
Niedziela
Kwiecień 2021
Loading...
Poprzedni Kwiecień Następny
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
12
imieniny:
Filipa, Izoldy, Leona
Zgłoś wydarzenie Pokaż kalendarz
Strona główna » Policja

NOWY RODZAJ OSZUSTWA

2020-11-21 15:47:33

Do znanych sposobów oszukiwania "na wnuczka", czy "na policjanta" doszedł nowy sposób - "na pracownika banku". Sposób jest stosunkowo prosty ale nadzwyczaj niebezpieczny. Potencjalne ofiary mogą stracić wszystkie swoje pieniądze jakie trzymają na kontach bankowych.

Przekonała się o tym pewna mieszkanka powiat u wejherowskiego, która dopiero gdy zorientowała się w poniesionych stratach, skontaktowała się z Komendą Powiatową Policji w Wejherowie.

Oszust zadzwonił do poszkodowanej i podał się za pracownika bankowego call center. Poinformował o rzekomych podejrzanych transferach pieniężnych na koncie kobiety. Zasugerował jej, że do jej kont mógł uzyskać dostęp jakiś hacker i grozi jej niebezpieczeństwo utraty wszystkich pieniędzy. Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy, „konsultant” polecił pokrzywdzonej zainstalowanie specjalnej aplikacji, która umożliwi mu zdalne wykonywanie działań na kontach klientki poprzez jej smartfon - w celu zabezpieczenia pieniędzy przed niepowołanym dostępem. W ten sposób oszust uzyskał pełny dostęp do telefonu i tym samym kont bankowych klientki, co pozwoliło mu wytransferować wszystko posiadane przez nią środki. Na koniec rozmowy oszust polecił kobiecie odinstalowanie wskazanej przez niego uprzednio aplikacji.

W ten sposób klientka stracił wszystkie oszczędności - prawie 10 tys. zł. Co więcej, przestępca wszedł w posiadanie jej danych osobowych, łącznie z danymi z dowodu osobistego, co może narazić kobietę na dalsze kłopoty. Przestępca może użyć jej tożsamości do próby uzyskania pożyczek gotówkowych w internetowych firmach pożyczkowych.

Przypominamy, pracownicy bankowi i konsultanci call center nigdy nie żądają od klientów podania loginów i haseł do kont bankowych. Nie proszą o kody autoryzacyjne i nie polecają instalacji żadnych aplikacji które pozwalałyby na dokonywanie jakichkolwiek zdalnych czynności na rachunkach klientów. Słysząc tego typu prośby możemy być pewni, że mamy do czynienia z próbą oszustwa. O wszelkich tego typu próbach należy jak najszybciej poinformować Policję.

opr. qrator



Przeczytaj również
We środę po południu doszło w Gowinie do tragicznego w skutkach zdarzenia. 20-latek kierujący fordem zjechał na pobocze i uderzył w drzewo, ginąc na miejscu. Nie wiadomo co było powodem...

2021-04-09 09:50:06

Tylko jednego dnia policjanci z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Wejherowie podczas kontroli drogowych zatrzymali trzem kierowcom prawa jazdy. Za każdym razem powodem było...

2021-04-08 10:32:15

Był poszukiwany listami gończymi i ukrywał sięza granicą. Został namierzony i zatrzymany prze wejherowskich policjantów, gdy odwiedził kraj z okazji Świąt Wielkanocnych. Czeka go 5 lat odsiadki.

2021-04-01 08:48:00

NAJNOWSZE OKAZJE

NAJNOWSZE TUBONY

NAJNOWSZE GAZETKI

Dołącz do
swoich znajomych!