WALKA O ŻYCIE

WALKA O ŻYCIE

W piątek do Szpitala Specjalistycznego w Wejherowie trafił 45-letni pacjent...
WALECZNE MALUCHY

WALECZNE MALUCHY

W sobotę odbył się w Szczecinie turniej sportowy dla dzieci i kadetów...
NIEWIELE ZABRAKŁO…

NIEWIELE ZABRAKŁO…

W sobotę, po niezwykle zaciętym i wyrównanym meczu szczypiorniści KS Tytani...
SZCZĘŚLIWY REMIS

SZCZĘŚLIWY REMIS

W ostatnim, zaległym meczu tej jesieni, Gryf Wejherowo zremisował na...
SPACER Z FANTAMI

SPACER Z FANTAMI

Podejrzanie zachowujący się mężczyzna, spacerujący z tobołami po torowisku...
24
Wtorek
Listopad 2020
Loading...
Poprzedni Listopad Następny
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
262728293031
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
123456
imieniny:
Emmy, Flory, Romana
Zgłoś wydarzenie Pokaż kalendarz
Strona główna » Policja

NOWY RODZAJ OSZUSTWA

2020-11-21 15:47:33

Do znanych sposobów oszukiwania "na wnuczka", czy "na policjanta" doszedł nowy sposób - "na pracownika banku". Sposób jest stosunkowo prosty ale nadzwyczaj niebezpieczny. Potencjalne ofiary mogą stracić wszystkie swoje pieniądze jakie trzymają na kontach bankowych.

Przekonała się o tym pewna mieszkanka powiat u wejherowskiego, która dopiero gdy zorientowała się w poniesionych stratach, skontaktowała się z Komendą Powiatową Policji w Wejherowie.

Oszust zadzwonił do poszkodowanej i podał się za pracownika bankowego call center. Poinformował o rzekomych podejrzanych transferach pieniężnych na koncie kobiety. Zasugerował jej, że do jej kont mógł uzyskać dostęp jakiś hacker i grozi jej niebezpieczeństwo utraty wszystkich pieniędzy. Aby zapobiec rzekomej kradzieży pieniędzy, „konsultant” polecił pokrzywdzonej zainstalowanie specjalnej aplikacji, która umożliwi mu zdalne wykonywanie działań na kontach klientki poprzez jej smartfon - w celu zabezpieczenia pieniędzy przed niepowołanym dostępem. W ten sposób oszust uzyskał pełny dostęp do telefonu i tym samym kont bankowych klientki, co pozwoliło mu wytransferować wszystko posiadane przez nią środki. Na koniec rozmowy oszust polecił kobiecie odinstalowanie wskazanej przez niego uprzednio aplikacji.

W ten sposób klientka stracił wszystkie oszczędności - prawie 10 tys. zł. Co więcej, przestępca wszedł w posiadanie jej danych osobowych, łącznie z danymi z dowodu osobistego, co może narazić kobietę na dalsze kłopoty. Przestępca może użyć jej tożsamości do próby uzyskania pożyczek gotówkowych w internetowych firmach pożyczkowych.

Przypominamy, pracownicy bankowi i konsultanci call center nigdy nie żądają od klientów podania loginów i haseł do kont bankowych. Nie proszą o kody autoryzacyjne i nie polecają instalacji żadnych aplikacji które pozwalałyby na dokonywanie jakichkolwiek zdalnych czynności na rachunkach klientów. Słysząc tego typu prośby możemy być pewni, że mamy do czynienia z próbą oszustwa. O wszelkich tego typu próbach należy jak najszybciej poinformować Policję.

opr. qrator



Przeczytaj również
W najbliższą środę 18 listopada, na pomorskim odcinku drogi krajowej S6 należy spodziewać się większej niż zazwyczaj liczby policyjnych patroli. Celem wzmożonych kontroli jest zmniejszenie...

2020-11-17 11:14:09

Bystre oczy policjantów dostrzegły wśród kierujących poszukiwanego od dłuższego czasu mężczyznę. Udało się go zatrzymać. Podczas legitymowania na jaw zaczęły wychodzić kolejne zaskakujące...

2020-11-19 10:01:54

Policjanci z Wydziału ruchu Drogowego zatrzymali wczoraj dwudziestolatka, który na drodze krajowej nr 6 na obszarze zabudowanym gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km/h, jechał z...

2020-11-18 10:06:15

NAJNOWSZE OKAZJE

NAJNOWSZE TUBONY

NAJNOWSZE GAZETKI

Dołącz do
swoich znajomych!