OTWARCIE O DEPRESJI
W ramach II Lęborskich Dni Walki z Depresją, w Starostwie Powiatowym w...
2025-03-17

2025-03-17
TYLKO REMIS»2025-03-10
PEWNA WYGRANA»2025-03-10
ZAWSTYDZAJĄCA PORAŻKA»2025-03-02
UDANY POCZĄTEK GRYFA»
WOJNA CENOWA
2016-08-29 16:40:18

Konsumenci i ich portfele są łakomym kąskiem dla handlowców w branży spożywczej. Wciąż poszukują oni nowych rozwiązań, które mają skłonić do wydawania większych ilości pieniędzy w konkretnych sklepach lub sieciach sklepów. Trwa bezwzględna rywalizacja o klienta.
Najnowsza odsłona wojny pomiędzy dyskontami spożywczymi rozgrywała się w zeszłym tygodniu na naszych oczach. W szranki stanęły sieci Lidl i Biedronka. Pierwszy "zaatakował" Lidl, który zaproponował bon rabatowy na kwotę 20 zł do realizacji przy kolejnych zakupach, dla osób które jednorazowo teraz i w przyszłości wydadzą na zakupy minimum po 100 zł.
Bardzo szybko na tę promocję odpowiedziała sieć Biedronka proponując jednorazowy rabat 25 zł wypłacany od razu dla każdego kto dokona zakupów w tej sieci za minimum 199 zł. Riposta Lidla była natychmiastowa. Sieć uatrakcyjniła swoją promocję poprzez podniesienie kwoty rabatu do 30 zł.
Tak oto na naszych oczach rozgrywa się twarda walka o klienta. Rzadko mamy okazję obserwować ją tak dokładnie, ale i rzadko sieci handlowe wprowadzając promocję dla klientów reklamują się w sposób tak jednoznacznie nawiązujący do oferty konkurencji. Sytuacja taka może się niektórym wydać zabawna, inni będą zadowoleni bo pojawia się okazja na wydanie mniejszej kwoty pieniędzy na zakupy, a jeszcze inni będą pomstować na "krwiożerczy kapitalizm".
Nie należy się jednak dziwić. Walka o klienta – a właściwie o jego portfel – odbywa się w bardzo wielu branżach i wśród bardzo wielu firm. Przybiera ona różne formy, lecz zawsze chodzi o ten sam efekt. Zabranie klienta konkurencji, przyciągnięcie do siebie i przywiązanie do własnej oferty.
Z takich wojen cenowych należy się cieszyć, ponieważ świadczy to o istnieniu konkurencji w danej branży, braku monopolu (monopolista nie musi prowadzić wojen cenowych bo nie ma od kogo „podbierać” klientów, oni i tak już u niego są). Korzystajmy zatem z okazji.
Tomasz Magulski
tomasz.magulski@tubawejherowa.pl
-
2025-03-19
-
2025-03-10
-
2025-03-06
2025-03-19 09:26:53
NAJNOWSZE OKAZJE
NAJNOWSZE TUBONY
NAJNOWSZE GAZETKI
swoich znajomych!
z innymi!