OTWARCIE O DEPRESJI

OTWARCIE O DEPRESJI

W ramach II Lęborskich Dni Walki z Depresją, w Starostwie Powiatowym w...
TYTANI BIZNESU

TYTANI BIZNESU

Poznaliśmy laureatów II edycji powiatowego konkursu Tytani...
ZMIANY KOMUNIKACYJNE

ZMIANY KOMUNIKACYJNE

Miejski Zakład Komunikacji Wejherowo informuje mieszkańców o zmianach w...
NIETRZEŹWY AWANTURNIK

NIETRZEŹWY AWANTURNIK

Pijany mężczyzna awanturował się w Ośrodku Profilaktyki i Rozwiązywania...
ŚWIĘTO RZEMIEŚLNIKÓW

ŚWIĘTO RZEMIEŚLNIKÓW

We środę, 19 marca Powiatowy Cech Rzemiosł Małych i Średnich...
22
Sobota
Marzec 2025
Loading...
Poprzedni Marzec Następny
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
2425262728
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
123456
imieniny:
Bogusława, Jagody, Katarzyny
Zgłoś wydarzenie Pokaż kalendarz

WOJNA CENOWA

2016-08-29 16:40:18

Konsumenci i ich portfele są łakomym kąskiem dla handlowców w branży spożywczej. Wciąż poszukują oni nowych rozwiązań, które mają skłonić do wydawania większych ilości pieniędzy w konkretnych sklepach lub sieciach sklepów. Trwa bezwzględna rywalizacja o klienta.

Najnowsza odsłona wojny pomiędzy dyskontami spożywczymi rozgrywała się w zeszłym tygodniu na naszych oczach. W szranki stanęły sieci Lidl i Biedronka. Pierwszy "zaatakował" Lidl, który zaproponował bon rabatowy na kwotę 20 zł do realizacji przy kolejnych zakupach, dla osób które jednorazowo teraz i w przyszłości wydadzą na zakupy minimum po 100 zł.

Bardzo szybko na tę promocję odpowiedziała sieć Biedronka proponując jednorazowy rabat 25 zł wypłacany od razu dla każdego kto dokona zakupów w tej sieci za minimum 199 zł. Riposta Lidla była natychmiastowa. Sieć uatrakcyjniła swoją promocję poprzez podniesienie kwoty rabatu do 30 zł.

Tak oto na naszych oczach rozgrywa się twarda walka o klienta. Rzadko mamy okazję obserwować ją tak dokładnie, ale i rzadko sieci handlowe wprowadzając promocję dla klientów reklamują się w sposób tak jednoznacznie nawiązujący do oferty konkurencji. Sytuacja taka może się niektórym wydać zabawna, inni będą zadowoleni bo pojawia się okazja na wydanie mniejszej kwoty pieniędzy na zakupy, a jeszcze inni będą pomstować na "krwiożerczy kapitalizm".

Nie należy się jednak dziwić. Walka o klienta – a właściwie o jego portfel – odbywa się w bardzo wielu branżach i wśród bardzo wielu firm. Przybiera ona różne formy, lecz zawsze chodzi o ten sam efekt. Zabranie klienta konkurencji, przyciągnięcie do siebie i przywiązanie do własnej oferty.

Z takich wojen cenowych należy się cieszyć, ponieważ świadczy to o istnieniu konkurencji w danej branży, braku monopolu (monopolista nie musi prowadzić wojen cenowych bo nie ma od kogo „podbierać” klientów, oni i tak już u niego są). Korzystajmy zatem z okazji.

Tomasz Magulski

tomasz.magulski@tubawejherowa.pl



Przeczytaj również
Powiat wejherowski już niedługo stanie się kluczowym dostawcą energii elektrycznej dla całego kraju. To tu budowana jest pierwsza w Polsce elektrownia atomowa, tutaj wyprowadzona będzie znaczna...

2025-03-19 09:26:53

Wejherowscy druhowie Państwowej Straży Pożarnej zwyciężyli w Mistrzostwa Województwa Pomorskiego Strażaków PSP w Piłce Halowej. W zawodach wzięło udział 12 drużyn z terenu całego województwa.

2025-03-10 13:27:35

Zbliża się wiosna, a wraz z nią na ulicach pojawią się jednoślady – hulajnogi, rowery, skutery, motocykle. Wspólnie zadbajmy o to, aby każdy uczestnik ruchu drogowego czuł się komfortowo i...

2025-03-06 13:06:17

NAJNOWSZE OKAZJE

NAJNOWSZE TUBONY

NAJNOWSZE GAZETKI

Dołącz do
swoich znajomych!