PRZETRG ROZSTRZYGNIĘTY

PRZETRG ROZSTRZYGNIĘTY

Konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones...
TURNIEJ WIEDZY POŻARNICZEJ

TURNIEJ WIEDZY POŻARNICZEJ

Wyłoniono osoby, którzy będą reprezentować Powiat Wejherowski w...
ZŁOTO I BRĄZ

ZŁOTO I BRĄZ

Kolejne medale Mistrzostw Polski padły łupem naszych kickboxerów. W miniony...
JUBILEUSZ TYTANÓW

JUBILEUSZ TYTANÓW

Już od 15 lat dostarczają nam sportowych emocji, wzruszeń i radości. Z...
TOWARZYSKA RYWALIZACJA

TOWARZYSKA RYWALIZACJA

W miniony czwartek w hali sportowej Szkoły Podstawowej nr 3 w Redzie odbyły...
1
Czwartek
Maj 2025
Loading...
Poprzedni Maj Następny
Po Wt Śr Cz Pt So Nd
282930
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
imieniny:
Jżzefa, Lubomira, Ramony
Zgłoś wydarzenie Pokaż kalendarz

WOJNA CENOWA

2016-08-29 16:40:18

Konsumenci i ich portfele są łakomym kąskiem dla handlowców w branży spożywczej. Wciąż poszukują oni nowych rozwiązań, które mają skłonić do wydawania większych ilości pieniędzy w konkretnych sklepach lub sieciach sklepów. Trwa bezwzględna rywalizacja o klienta.

Najnowsza odsłona wojny pomiędzy dyskontami spożywczymi rozgrywała się w zeszłym tygodniu na naszych oczach. W szranki stanęły sieci Lidl i Biedronka. Pierwszy "zaatakował" Lidl, który zaproponował bon rabatowy na kwotę 20 zł do realizacji przy kolejnych zakupach, dla osób które jednorazowo teraz i w przyszłości wydadzą na zakupy minimum po 100 zł.

Bardzo szybko na tę promocję odpowiedziała sieć Biedronka proponując jednorazowy rabat 25 zł wypłacany od razu dla każdego kto dokona zakupów w tej sieci za minimum 199 zł. Riposta Lidla była natychmiastowa. Sieć uatrakcyjniła swoją promocję poprzez podniesienie kwoty rabatu do 30 zł.

Tak oto na naszych oczach rozgrywa się twarda walka o klienta. Rzadko mamy okazję obserwować ją tak dokładnie, ale i rzadko sieci handlowe wprowadzając promocję dla klientów reklamują się w sposób tak jednoznacznie nawiązujący do oferty konkurencji. Sytuacja taka może się niektórym wydać zabawna, inni będą zadowoleni bo pojawia się okazja na wydanie mniejszej kwoty pieniędzy na zakupy, a jeszcze inni będą pomstować na "krwiożerczy kapitalizm".

Nie należy się jednak dziwić. Walka o klienta – a właściwie o jego portfel – odbywa się w bardzo wielu branżach i wśród bardzo wielu firm. Przybiera ona różne formy, lecz zawsze chodzi o ten sam efekt. Zabranie klienta konkurencji, przyciągnięcie do siebie i przywiązanie do własnej oferty.

Z takich wojen cenowych należy się cieszyć, ponieważ świadczy to o istnieniu konkurencji w danej branży, braku monopolu (monopolista nie musi prowadzić wojen cenowych bo nie ma od kogo „podbierać” klientów, oni i tak już u niego są). Korzystajmy zatem z okazji.

Tomasz Magulski

tomasz.magulski@tubawejherowa.pl



Przeczytaj również
W tym roku Święto Narodowe Trzeciego Maja przypada w soboty. Dlatego Prezes Rady Ministrów wyznaczył piątek 2 maja dniem wolnym od pracy dla pracowników administracji państwowej. Podobne decyzje...

2025-04-29 12:24:33

Konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones zaprojektuje i zbuduje drugi odcinek drogi krajowej do elektrowni jądrowej w Lubiatowie-Kopalinie. Inwestycja kosztować będzie...

2025-04-30 13:46:49

Wczoraj Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o podpisaniu umowy na zaprojektowanie i wybudowanie drogi krajowej do przyszłej elektrowni jądrowej, na odcinku od Lubiatowa do...

2025-04-18 10:08:03

NAJNOWSZE OKAZJE

NAJNOWSZE TUBONY

NAJNOWSZE GAZETKI

Dołącz do
swoich znajomych!