HANDEL KWITNIE
Nowa lokalizacja Pchlego Targu nie była żadną przeszkodą dla wystawców i...
2025-05-08

2025-05-07
CZEKA NAS WIELKI TENIS»2025-05-05
DOMOWA PORAŻKA»2025-05-04
PIĘŚCIARKI NA MEDAL»2025-05-04
IMPONUJĄCE ZWYCIĘSTWO»
NOWE REGULACJE DLA FIRM
2020-01-10 12:23:58

Bardzo duże zainteresowanie przedsiębiorców towarzyszyło szkoleniu zorganizowanemu przez Wydział Środowiska Starostwa Powiatowego w Wejherowie. Temat był bardzo ważny dla każdego prowadzącego działalność gospodarczą, a dotyczył najnowszych zmian i aktualnych procedur związanych z BDO.
Przepisy BDO, czyli baza danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami, została wprowadzona przez Ministerstwo Środowiska aby przeciwdziałać nieprawidłowościom które występują w sektorze gospodarowania odpadami. Do końca roku 2019 podmioty, które wprowadzają na rynek m.in. produkty w opakowaniach oraz gospodarują odpadami byli zobowiązani do rejestracji do rejestru BDO. Podobnie jest z podmiotami, które prowadzą firmy handlu detalicznego lub hurtowego i oferują np. torby "reklamówki". Obowiązek rejestracji może dotyczyć nawet jednoosobowych działalności gospodarczych, które wykonują któreś z czynności:
- wytwarzają odpady i prowadzą ewidencję odpadów;
- wprowadzają na rynek krajowy produkty w opakowaniach, pojazdy, oleje, smary, opony, baterie bądź akumulatory, a także sprzęt elektryczny i elektroniczny;
- produkują, importują lub nabywają opakowania.
Nowe przepisy sprawiają kłopoty, szczególnie drobnym przedsiębiorcom, którzy mają wątpliwości czy ich działalność podlega obowiązkowej rejestracji. W związku z tym Wydział Środowiska Starostwa Powiatowego w Wejherowie, wychodząc naprzeciw potrzebom lokalnych przedsiębiorców, zorganizował w dniu 8 stycznia br. (środa) szkolenie pn. "BDO. Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami. Obowiązki wytwórcy odpadów."
Spotkanie spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem. Wzięło w nim udział około 60 przedsiębiorców, którzy z zainteresowaniem wysłuchali praktycznych porad i wyjaśnień związanych z nowymi przepisami. Po prezentacji była możliwość zadawania pytań, z czego uczestnicy chętnie skorzystali.
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO) prowadzona jest przez marszałków województw. Od roku 2020 rejestr BDO został rozbudowany o moduły umożliwiające prowadzenie ewidencji odpadów i składanie sprawozdań z gospodarowania odpadami wyłącznie w formie elektronicznej. Każda firma, która jest "wytwórcą" odpadów musie sprawdzić, czy w ramach prowadzonej przez siebie działalności ma obowiązek zarejestrować się w systemie BDO. Za niedopełnienie tego obowiązku grożą sankcje finansowe.
Tomasz Magulski
tomasz.magulski@tubawejherowa.pl
Tagi:
BDO | szkolenie | starostwo | wydział środowiska | firma | przedsiebiorca | obowiązek | przepisy | odpady | śmieci |-
2025-04-30
-
2025-04-24
-
2025-04-17
2025-04-30 13:09:56
NAJNOWSZE OKAZJE
NAJNOWSZE TUBONY
NAJNOWSZE GAZETKI
swoich znajomych!
z innymi!